FAQ

Een vraag over het huren van materiaal voor bouw en tuin bij Wim Verhuur? Bekijk de meest gestelde vragen op onze FAQ-pagina. Heeft u een andere vraag? Gebruik dan het contactformulier.

Wat zijn de openingsuren?

Wij zijn open:

Ma-vr: 7u-19u

Za: 7u-18u

Zondagen en feestdagen zijn wij gesloten.

Blijven jullie open tijdens het bouwverlof?

Wij blijven steeds open tijdens het bouwverlof.

Wanneer kan je gebruik maken van het weekendtarief?

Dit tarief is van toepassing voor huren voor de termijn zaterdag en zondag.

Kan ik huren voor een halve dag?

Neen. Huren wordt steeds per dag gedaan.

Wat met slijtage?

Bij machines waarbij slijtage wordt aangerekend zoals bv Diamantboormachines gaat men steeds na huur meten hoeveel slijtage er is. Dit wordt dan volgens het tarief  vermeld in de catalogus verrekend.

Wat met brandstofverbruik?

Machines worden volledig getankt geleverd. Bij einde huur heeft u 2 keuze’s:

 

  1. U brengt de machine niet getankt binnen en wij rekenen de verbruikte brandstof aan.
  2. U tankt zelf de machine terug vol bij einde huur.
Wat moet ik meenemen als ik kom huren?

Breng steeds uw identiteitskaart mee.

Hoe kan ik betalen?

U kan bij ons elektronisch of cash betalen.

Bij afhalen en terug inleveren aan de balie moet u onmiddellijk afrekenen.

Indien de machine op de werf werd geleverd krijgt u een factuur achteraf  toegezonden. U schrijft dan over per bankoverschrijving.

Wat met Persoonlijke Beschermingsmiddelen?

Veiligheid vinden we zeer belangrijk niet alleen voor onszelf maar ook voor u als klant.

Bij hoogtewerkers bieden wij als toebehoren een veiligheidsharnas te huur aan.

Kleinere Persoonlijke Beschermingsmiddelen zijn te koop in onze baliewinkel.

Waar vind ik een gebruikershandleiding?

De handleiding van een machine kan u steeds raadplegen op onze website.

Wanneer breng ik ten laatste mijn machine terug ?

De dag wanneer u klaar bent kan u tot 19u (ma-vr) en tot 18u (za) de machine terug binnenbrengen. Indien dit niet gebeurt begint de volgende huurdag te lopen.

Hoe bereken ik zo nauwkeurig mogelijk mijn kosten?

U kan al onze prijzen raadplegen in de catalogus en onze website.

Brandstofverbruik en slijtage worden bij einde huur ook nog in rekening gebracht.

Indien uw machine met transport naar de werf moet gebracht worden kan u op voorhand uw transporttarief uitrekenen aan de hand van onze catalogus en onze transportcalculator op onze website. U gaat op onze homepagina naar ‘Goed om te weten’ – ‘transporttarieven’. Kijk rechtstreeks door op bijgevoegde link te klikken: http://www.wimverhuur.be/transport-tarieven/

ALLE PRIJZEN STAAN EXCL. BTW GEPUBLICEERD.

Hoe bestel ik?
  1. U stuurt een mail naar info@wimverhuur.be (machine vermelden, datum wanneer u het nodig heeft, hoe lang u het bij benadering nodig heeft, of u het zelf komt halen of het moet geleverd worden, het uur waarop u het nodig heeft, leveringsadres vermelden indien van toepassing, facturatiegegevens, uw GSM-nummer.)
  2. U bestelt via de website. U geeft bij zoek de naam van de machine in die u zoekt, daarna ‘Bekijk’. U ziet dan alle info, een foto, tarieven, veiligheidscodes, transportwijze, eventuele beschikbare handleidingen. Beslist u om te bestellen klik dan op de knop ‘Bestel nu’. U ziet dan wat u besteld heeft. U kan verder gaan met producten selecteren door op de knop ‘Nog een product selecteren’ te klikken. Wil u uw aanvraag afronden, klik dan op de knop ‘Mijn aanvraag afronden’. U krijgt dan een fiche waar u alle persoonlijk, adres, bedrijfsgegevens, huurperiode, ophalen of leveren, vrijblijvende opmerking dient in te vullen. Klik dan op de knop ‘Aanvragen’. Er verschijnt dan een scherm dat uw bestelling bevestigt. Dit is pas een definitieve bestelling van het moment u een bevestiging per mail krijgt van een medewerker van de planning.
  3. U telefoneert ons op 015/63.63.63. Een verhuurmedewerker van de planning helpt u verder. Er gaat daarna steeds gevraagd worden om een mail te versturen om zo alles duidelijk op papier te hebben en misverstanden te vermijden.

 

Wanneer mag ik mijn machine ophalen?

U mag de machine ophalen vanaf 7u de dag van de huur tenzij anders besproken met de verhuurmedewerker van onze planning.

Wanneer wordt de machine geleverd?

Wij trachten de machines steeds ten laatste 7u ’s ochtends op de werf te leveren.

Wat moet ik doen bij einde huur?

Zodra u gedaan heeft met werken met de machine meldt u de machine(‘s) af.

U meldt steeds af per mail zodat voor ons alles goed verwerkt kan worden in onze administratie. Zodra uw mail binnenkomt wordt de huurperiode afgesloten.

U kan ons ook per telefoon hiervoor bereiken op 015/63.63.63. Zodra uw afmelding binnenkomt wordt de huurperiode afgesloten.

Er moet steeds afgemeld worden door u als klant anders blijft de huurperiode doorlopen. Houd hier rekening mee zodat u niet voor onnodige verrassingen op uw factuur komt te staan.

 

 

Wanneer wordt mijn machine opgehaald?

Zodra wij uw afmelding binnenkrijgen plannen wij de ophaling in. Wij kunnen hier geen exact uur op kleven. Wel vragen wij u de machine klaar te zetten zodat onze chauffeur er aan kan. Let ook op dat het zo goed mogelijk opzij staat van de openbare weg.

Hoe komen we meer te weten over het gebruik/de werking van de machine?

Als u de machine afhaalt gaat onze baliemedewerker u verder wegwijs maken. Aarzel niet om vragen te stellen indien zaken onduidelijk zijn. U moet er immers op een makkelijke manier mee kunnen werken.

Op de website hebben we voor het grootste deel van de machines handleidingen ter beschikking.

Voor machines die geleverd worden kan er steeds ook telefonisch uitleg gegeven worden.

Gelieve bij levering expliciet met de planning af te spreken indien er extra uitleg nodig is. Er mag ook steeds afgesproken worden om vooraf even op onze locatie meer uitleg te verkrijgen.

Wat bij een defect tijdens de weekdagen?

U telefoneert ons op het nummer 015/63.63.63. Allereerst zal een verhuurmedewerker u te woord staan. Gaat het nog specifieker zal u doorverbonden worden met de Technische dienst / Mekaniekafdeling.De laatste stap is onze depannagedienst die naar u gestuurd wordt. Deze gaat proberen de machine te herstellen of indien nodig laat hij een wissel doorgaan. Focus ligt erop dat u als klant hier zo weinig mogelijk hinder door ondervindt.

Wat bij een defect tijdens het weekend?

U telefoneert ons op het nummer 015/63.63.63. De mekanieker van de depannage-permanentie probeert u allereerst verder te helpen aan de telefoon. Indien nodig komt hij ter plekke om een depannage te doen of indien nodig u te voorzien van een andere machine.

Wanneer betaal ik extra transport?

Bij directe leveringen: (bestellingen die dezelfde dag geleverd moeten worden of aanvragen na 17u voor levering de dag erna) wordt er een toeslag van 50% aangerekend.

Voor kraanwerk wordt er 50€ extra aangerekend (laden en lossen inbegrepen)

Bij breedtetransport wordt er tweemaal transport gerekend.

Transport kraan 30T: 75€/u. bel voor meer informatie.

Bij het opstellen van een verhuislift of bouwlift door een medewerker van Wim Verhuur wordt dubbel transport aangerekend.

Wanneer kan je gebruik maken van het weektarief?

Dit tarief is van toepassing voor huren voor de termijn van 5 werkdagen.