Veelgestelde vragen

Een vraag over het huren van materiaal voor bouw en tuin bij Wim Verhuur? Bekijk de meest gestelde vragen op onze FAQ-pagina. 

Heeft u een andere vraag? Gebruik dan het contactformulier.

Wij blijven steeds open tijdens het bouwverlof.

Wij zijn open:

  • Maandag – Vrijdag: 7u-19u
  • Zaterdag: 7u-17u
  • Zondagen en feestdagen zijn wij gesloten.

Neen. Huren wordt steeds per dag gedaan. Indien u dus een toestel terugbrengt of afmeldt na een halve dag zal er alsnog een volledige dag aangerekend worden.

Bij machines waarbij slijtage wordt aangerekend zoals bv. diamantboormachines gaat men steeds na huur meten hoeveel slijtage er is. Dit wordt dan volgens het tarief vermeld in de catalogus verrekend.

Machines worden volledig getankt geleverd. Bij einde huur heeft u 2 keuzes:

  1. U brengt de machine niet getankt binnen en wij rekenen de verbruikte brandstof aan.
  2. U tankt zelf de machine terug vol bij einde huur.

Breng steeds uw identiteitskaart mee en eventueel spanriemen zodat u het toestel veilig kan vastmaken. 

U kan bij ons elektronisch of cash betalen.

Bij afhalen en terug inleveren aan de balie moet u onmiddellijk afrekenen.

Indien de machine op de werf werd geleverd krijgt u een factuur achteraf toegezonden. U schrijft dan over per bankoverschrijving. Het eventueel betaalde voorschot wordt hierop verrekend. 
 

De dag wanneer u klaar bent kan u tot 19u (ma-vr) en tot 17u (za) de machine terug binnenbrengen. Indien dit niet gebeurt, begint de volgende huurdag te lopen.

Dit kan handig via de website, maar indien u nog vragen heeft, of de beschikbaarheid wenst te checken, kan u eerst telefonisch contact opnemen via 015/63.63.63. Na telefonisch contact zal er steeds gevraagd worden uw bestelling te bevestigen per mail naar info@wimverhuur.be

Wij trachten de machines steeds ten laatste om 7u ‘s ochtends op de werf te leveren. Soms wordt het toestel ook al de dag voordien geleverd.

Zodra wij uw afmelding binnenkrijgen, plannen wij de ophaling in. Wij kunnen hier geen exact uur op kleven. Wel vragen wij u de machine klaar te zetten zodat onze chauffeur er aan kan. Let ook op dat het zo goed mogelijk opzij staat van de openbare weg.

Als u de machine afhaalt, gaat onze baliemedewerker u verder wegwijs maken. Stel gerust vragen indien zaken onduidelijk zijn. U moet  immers op een makkelijke en efficiënte manier kunnen werken met de gehuurde machine.

Op de website hebben we voor het grootste deel van de machines handleidingen ter beschikking.

Voor machines die geleverd worden kan er steeds ook telefonisch uitleg gegeven worden.

Gelieve bij levering expliciet met de planning af te spreken indien er extra uitleg nodig is. Er mag ook steeds afgesproken worden om vooraf even op onze locatie meer uitleg te verkrijgen.

U telefoneert ons op het nummer 015/63.63.63. Allereerst zal een verhuurmedewerker u te woord staan. Indien nodig zal u vervolgens doorverbonden worden met de Technische dienst. De laatste stap is onze depannagedienst die naar u gestuurd wordt. Deze gaat proberen de machine te herstellen of indien nodig laat hij een wissel doorgaan. Focus ligt erop dat u als klant hier zo weinig mogelijk hinder door ondervindt.

Bij directe leveringen: (bestellingen die dezelfde dag geleverd moeten worden of aanvragen na 17u voor levering de dag erna) wordt er een toeslag van 50% aangerekend.

Voor kraanwerk wordt er 50€ extra aangerekend (laden en lossen inbegrepen)

Bij breedtetransport wordt er tweemaal transport gerekend.

Transport kraan 25T en 30T: 75€/u. Bel voor meer informatie.

Bij het opstellen van een verhuislift of bouwlift door een medewerker van Wim Verhuur wordt dubbel transport aangerekend.

Indien u particulier bent, wordt de machinebreukregeling verplicht. 

Voor vennootschappen is dit niet verplicht. De keuze die u maakt, is wel van toepassing voor alle producten, werven en verhuringen. De keuze kan één keer per jaar aangepast worden.
Indien u geen gebruik wenst te maken van de machinebreukregeling bent u voor de volle 100% aansprakelijk voor schades, diefstal en vandalisme.

Wij rekenen steeds het voordeligste tarief, afhankelijk van de huurperiode.

Indien u een toestel bijvoorbeeld 4 dagen huurt zal de weekprijs voordeliger zijn dan 4x de dagprijs. In dit geval zal dus de weekprijs gerekend worden.

Deze zijn vooraf bepaald door 4 transportzones. U kan op onze site eenvoudig uw transportkost berekenen. De transporttarieven zijn steeds  inclusief de heen- en terugrit. Indien u dus in zone 1 een levering wenst betaalt u 55€ (= 27,5€ levering/27,5€ ophaling) + 5€ km-heffing.

De kilometerheffing is een vast tarief en wordt dus niet per kilometer verrekend. 

huurperiodes staan gelijk aan volgende draaiuren:

dag = 8 draaiuren inbegrepen
week = 5 werkdagen --> 40 draaiuren inbegrepen 
4weken = 20 werkdagen --> 160 draaiuren inbegrepen

indien er meer draaiuren gepresteerd worden dan inbegrepen in de huurperiode zullen deze verrekend worden aan 1/8ste van het dagtarief, per draaiuur.